Waarom zou je een boekhouder Zoetermeer inschakelen?

boekhouder

Tenzij u een accountant of een ventilator van het werken met aantallen bent, is de boekhouding waarschijnlijk niet uw favoriete taak. Maar de vaststelling van een aantal goede gewoonten vroeg kan u helpen voorkomen dat kostbare fouten als het gaat om het bijhouden van records.

U houdt waarschijnlijk veel van de financiële details van uw bedrijf in uw hoofd: welke leverancier u moet betalen, welke klanten zijn uitstaan, enz. Het is begrijpelijk om het te doen op deze manier, zult u niet nodig om een nieuwe software te leren, is er geen gevaar van een systeem crash die al uw gegevens verliest, en u uw budget tweak zo vaak als je nodig hebt zonder te zitten op een bureau.

Echter, wanneer u niet beschikt over een systeem en processen in de plaats, onaangename verrassingen kunnen pop-up, doelen kunnen worden gemist en belangrijke papierwerk vergeten. Het krijgen van een betere greep op uw geld kan u helpen om op lange termijn doelstellingen te maken en te houden, de seizoengebonden ups en downs van uw cash flow gladmaken en zelfs uw winsten verbeteren.  Hier kan een boekhouder Zoetermeer natuurlijk ook goed bij helpen. Deze mensen weten precies wat ze doen.

Hier zijn onze vijf tips voor kleine bedrijven boekhouding.

boekhouderWees eerlijk over de kosten die kunnen komen in de komende een tot vijf jaar. Is het waarschijnlijk dat u nodig heeft om uw faciliteiten te upgraden? Is uw kantoorapparatuur op de laatste benen?

Het is belangrijk om de seizoengebonden ups en downs van uw zaken te erkennen, en hoe zij uw capaciteit zullen beïnvloeden om tijdens die tijden te besteden.

Door ervoor te zorgen dat u hebt voorspeld voor grote upgrades, of pieken in personeelskosten, zult u voorkomen dat het nemen van geld uit het bedrijf in goede maanden en het vinden van jezelf kort in langzame maanden.

Kosten kunnen moeilijk op te sporen, wat betekent dat je kan missen fiscale afschrijvingen die je zou kunnen hebben geprofiteerd.

Business creditcards kunnen handige tools om ervoor te zorgen dat alle kosten worden bij elkaar gehouden en bijgehouden. Zolang je up-to-date te houden met uw betalingen dat is. De meeste providers hebben nu de dienst van het categoriseren van uw factuur in soorten van uitgaven, wat betekent dat een minder taak voor u te doen.

Om te helpen voor te bereiden op audits, is het ook nuttig voor u om notities te maken in uw agenda van de klanten die u vergadering voor elk van die koffie Data, lunches en evenementen. Dit zal helpen onderbouwen uw kosten voor uw fiscale administratie, moet u worden gecontroleerd.

Dat geldt ook voor de auto kilometerstand. Bij het rijden op lange afstanden naar vergaderingen, zorg ervoor dat u bijhouden van uw kilometerstand of doe een berekening met Google Maps te loggen hoe ver je gereisd en de bijbehorende kosten.

Of het nu een Pocket notebook en potlood, een Excel-spreadsheet of financiële software zoals Sage, zorg ervoor dat je bijhouden wat er wordt gestort op uw zakelijke bankrekening.

U bent waarschijnlijk een verscheidenheid van deposito’s te maken in uw account het hele jaar door. Van leningen, tot verkoopopbrengsten, om infusies te innen van uw persoonlijke spaargeld. Als je niet houden voor waar elk van de deposito’s zijn afkomstig van je verlaat jezelf open voor het betalen van belastingen op geld dat niet inkomen.

Je weet dat je gaat te hebben om belastingen te betalen en je weet wanneer. Dus systematisch geld opzij te zetten voor. Onbetaalde belastingen kunnen oplopen boetes en rente van de CRA, dus zorg ervoor dat het geld is er wanneer je het nodig hebt.

Door geld opzij te zetten elke maand, of elke keer dat een contract wordt betaald, zal het komen als minder van een steek wanneer ze verschuldigd zijn.